7 fokból a 27 fokba! Mi így csináltuk!

Horváth Gabriella2018-12-30nyár, Horvátország, csobbanás, Opatija

Június hónapról már bátran mondhatjuk, hogy nyár. Legfőképpen a végéről, hiszen ilyenkor már az iskolai táblákra is felkerül a VAKÁCIÓ felirat. Meglepő, ámde nem annyira mulatságos, ha június végén, egy amúgy kora nyár estén egy busznyi utas abban reménykedik, hogy másnap csobbanhat a tengerben, pedig a hőmérő csak 7 fokot mutat. Nem-nem, aki azt gondolná, hogy a 7-es elől gépelési hiba miatt lemaradt egy 1-es, üzenjük kedves olvasó, hogy nem!  Bizony, 7 fokban, vacogó hidegben indultunk. Az utasok kabátban, meleg pulcsiban, hosszú nadrágban várták az indulást! Nyár estéhez mérten ez nem szívderítő látvány!

Viszont senki nem maradt otthon, senkit nem tántorított el az egész napos eső sem, így az őszt idéző hidegben kicsit éjfél előtt nekivágtunk útunknak célba véve a tengert!

Lassan elcsendesedett a társaság, mindenki aludt, mi pedig mint szervezők konstatáltuk, hogy az idő csak nem akar javulni. Sőt. A hőmérséklet alig fél fokokat változik, hol fel, hol pedig le. Alig értük el a 10 fokot. Ez azért is volt meglepő számunkra, mert pár nappal az indulás előtt az előrejelzés 26 fokot írt Opatija környékére, szinte reménytelennek tűnt, hogy az előttünk álló 520 km és a nap majd csodát tesz. A határt átlépve kicsit változott a helyzet, de még mindig nem volt túl reménykeltő.

Köd, pára, szürkeség.....ám a háttérben az optimista szem, már látja a felkelő napot és vele együtt pár reménysugarat is!

Igaz itt sem volt még több 10 foknál kicsivel 6 óra előtt valahol Delice magasságában.

Mi ellenben kitartóan haladtunk tovább. Az utastársak egy része ekkor még békésen aludt, mit sem sejtve a hőmérséklet okozta izgalmakról. Alig fél óra múlva pillantottuk meg először a tengert a reggeli nap fényében, és ahogy kelt fel a nap a hőmérséklet is vele együtt szépen emelkedett. A buszról leszállva és a part felé indulva ugyan még kissé hűvösnek éreztük az időt, de semmi kétség nem fért hozzá, mellénk álltak az égiek és ma igazi strand idő lesz!

A tenger nyugodt, békésen himbálóznak rajta a kis csónakok. Volosko utcáin rajtunk, csobbanni vágyókon kívül néhány helyi korai ébredő sétál. Páran, férfiak már a mai napi munkát szervezik, kis idővel később a Lungomare másik végén futunk össze velük újra, amikor már épp hajót pakolnak. Mások, pár középkorú és párban, kéz a kézben sétáló fiatalok pedig kutyát sétáltatnak. Úgy tűnik, itt ez van reggeli torna helyett! Semmi kétség nem fér hozzá, hogy helyiek, mert ügyet sem vetnek arra a gyönyörű látványra, amivel mi nem bírunk betelni, maximum csak a telefon és a fényképezőgép memóriája. Ez a kicsi város, a lapos tetőivel, a köves utcáival, a beugró kis zegzugos átjárókkal békés hangulatot áraszt így kora reggel. Csendes és nyugodt. A szűk utcák békésen és a látvány több mint megkapó. Egy – egy kis szűk utcácskába bekukkantva a távolban a kéklő víztükör kacsint vissza ránk. Igazán olyan, mint a filmekben.

Mindenki csak ámul és bámul. Tökéletes lenne leülni és meginni most egy kávét, de itt még szinte minden zárva, maximum a takarító személyzet dolgozik. Ám kávét itt még nem találunk, hacsak nem hozunk magunkkal kis termoszban és ennek társaságában kicsücsülünk a tengerparti padok egyikére. Az első nyitva lévő kávézóért egészen az Angiolina Park magasságáig kell sétálni végig a Lungomare. Ez azért pár kilométer, ám a kávéjuk finom, a kiszolgálás a korai reggeli órákat leszámítva pedig meglepően kedves és mosolygós. A tenger előttünk, a kikötő mellettünk. Kényelembe helyezheti mindenki magát a kényelmes rattan fotelbe, s ha hosszabb időt is marad, akkor körülötte az első kávézós helyi fecskék váltják egymást gyors egymásutánba. A komolyabb reggelit majdhogynem arany árban mérik, ám egy biztos, hogy egy frissen főzött kávéra, cappuccinora nem szabad a pénzt sajnálni. A kávéfüggők tudják, egy finom kávé ilyenkor vérré válik!  :-)

A város központja felé sétálva kedves kis péksütis helyet találhatunk, aki szereti az édes dolgokat reggelire, az itt is elfogyaszthatja reggelijét egy tökéletes kávéval együtt. Innen ugyan nem látszik a tenger, ám Opatija különleges milliőjében, a reggeli forgatagban itt is elveszhet kávézás alatt a tekintet. A városban itt is lehet pénzt váltani, ám erre jobb felkészülni indulás előtt. A kuna mostani árfolyama kb 42-45 ft környéként mozog ( 2018. júniusi adat )  az árszínvonal pedig kb. 20 %-al magasabb mint itthon. Vízet 10-12 kunaért lehet vásárolni és a kávé, cappuccino ára is nagyjából ezt a 20%-os árkülönbözetet mutatja.

Már kávézáskor is biztosak lehettünk abban, hogy csodás időnk lesz. A ruha kezdett egyre melegebb lenni, éreztette erejét a nap, úgyhogy bizakodóan voltunk, ma még csobbanunk és örültünk végre a napsütésnek!

Noh, de térjünk vissza a tengerhez! A Lungomare Opatija egyik látványossága. A Lungomaren 12 km hosszúságban lehet sétát tenni. Páratlan a kilátás a tengerre, itt vannak a hegyoldalban lévő villák alsó bejáratai és nem utolsó sorban itt találhatók Opatija szabad strandjai is.

A Lungomare már kora reggel is mozgalmas, ám mégis csendes. Kora reggel birtokba veszik a sportolók a sétányt. Futók, nordic walkingizók vagy csak épp kutyát sétáltatók teszik meg ezt a nem kis távot. Napközben a sétány turistákkal és azokkal a fürdőzőkkel van tele, akik épp csobbanni készülnek és a tengert nem a város felől közelítik meg. A látványosság miatt nem tűnik hosszúnak a teljes Lungomaret végig sétálni, ám ha többször megteszi ezt az ember, azért este már érezni fogja a lábait!

Közvetlenül a sétány mellett több kis öblöt találtunk, ahol szabadon lehet strandolni. Szinte nincs két egyforma öböl, vagy fürdőzésre kialakított hely. Mindegyiknek egyedi hangulata van. Némelyik betonos, másik kavicsos. A legtöbb öböl közelében büfék is vannak, ahol be lehet kapni pár falatot két fürdőzés között. Itt találhatók a szállodák strandjai is, ezeket viszont csak a hotelben megszálló vendégek használhatják. Nem lehet eltéveszteni, egyértelműen megismerjük a kitelepített napágyakról és napernyőkről. A strandoknál bérelhető némelyik helyen napernyő és napozóágy is, kis különbséggel, de mindegyiknek megkérik az árát úgy mint itthon.  Aki nem szeretne erre költeni, annak érdemes polifoam-al felszerelkezve érkezni, az kellemesebbé teszi a kavicsos parton való napozást, de elviselhető a kavicsos pihentető egy strandtörölközővel is.

Bátrabbak a tengerparti sziklákra is kiülhetnek napozni vagy épp innen beereszkedni a vízbe, ám ezt csak azoknak ajánljuk, akik megfelelően edzettek és megfelelő lábbelit húznak a lábukra, mert a vizes sziklák balesetveszélyesek. A tenger itt kevésbé meleg, mint az öblökbe, ezért felhevült testtel a tenger vízébe ereszkedni csak óvatosan szabad és rettentő fontos hozzá egy csúzsásmentes lábbeli. Mondhatnánk azt, hogy ki se próbálja senki, ám azért be kell valljuk, ennek a fürdőzésnek is megvan a maga szépsége!

A napozáshoz ajánlott naptejjel felszerelkezni, mert itt az elég drága és kevés helyen kapható. Mellékhelység viszonylag sok helyen elérhető, kávézókban, a strand melletti büféknél mindenképp, a Lungomare felénél pedig nyilvános mellékhelységet is találunk!

A tengert felnőtt és gyerek egyaránt élvezte! A gyerekek eljátszanak a kavicsokkal, egy-egy szakaszon csúszda is várja őket. Persze nem kell hatalmas vízicsúszdára gondolni, a gyerekeknek a tengerbe csobbanás így is hatalmas élmény.

A fürdőzés és a napozás idejét itt valóban csak az idő határozza meg. A gyerekes családok, vacsora idő előtt elvonulnak, majd pár óra múlva már a gyerekek is átöltözve újra a parton vannak és fagyit nyalogatnak. Estére szépen lassan kiürül a strand, ahogy meg le a nap, árnyékot vetnek a fák és a domboldal is, ám ilyenkor is szép látvány a tenger és ha napozni nem is, de még egy utolsó csobbanni a  tengerben mindenképpen érdemes. Ilyenkor a víz már nyugodt és hazaindulás előtt még jó egyszer megmártózni a tengerbe! Ahogy lement a nap érdemes a kora esti órákban is végigsétálni a Lungomaren, mert a lemenő nap fényében egy másik arcát is megmutatja a tengerpart. Ha valaki inkább a nyüzsgő városra vágyna, azt is megértjük, úton útfélen bele lehet botlani a hangulatos kiülős vacsorázós helyekbe, ahol gyerek és felnőtt is talál magának választékot.

Ezen a júniusi estén Opatijában 8 óra után nem sokkal ment le a nap. Szinte már alig emlékszik valaki arra, hogy 24 órával korábban még otthon vacogtunk nyakig beöltözve vajon tudunk-e csobbanni a tengerbe! Most, mindenki, kipirult arccal, tele élményekkel tért vissza a buszhoz! Elgondolkodhatunk rajta, mi kellett ehhez? Elszántság? Bátorság? Szerencse?

Szerintünk mindenből egy kicsi! Mindenesetre, nekünk, utasoknak, akik most ott voltunk, ez egy örök emlék marad!

Lehet, igaz a mondás? Nincs lehetetlen, csak tehetetlen? :-)

Hát mi nem ültünk tétlenül, tettünk érte és kicsit több mint 500 km utazva 7 fokból 27-et varázsoltunk magunknak és bátran állíthatom minden utas nevében, hogy megérte! Opatija, mi újra akarunk látni, úgyhogy július 27-én újra útnak indulunk!

Tarts velünk Te is és foglald le helyed a buszon
>>>>>>>>>>>>>>>> FOGLALÁS OPATIJA ITT <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

OPATIJA-t viszont nem csak a CSOBBANÁS, a fürdőzés miatt érdemes meglátogatni, mert ezen kívül még sok egyéb gyönyösűséges látnivalót is tartogat!

Összegyűjtöttünk 5+1 programlehetőséget OPATIJA-ban, ha van kedved, hamarosan olvashatod bejegyzésünket erről is!

Ha érdekel 5+1 tippünk, hogy lehet elütni az időt OPATIJA-ban, akkor töltsd ki a nhozzászólások alatti űrlapot és soron kívül megküldjük Neked tippjeinket!  :-)

Addig is beszéljen helyettünk pár kép! Íme :

Kapcsolat

• 2092 Budakeszi Fő utca 12
  • +36705680085
  • foglalas@utazzbusszal.hu

Hírlevél

Viltor - webáruház bérlés és készítés

A weboldal sütiket (cookie) használ az alapvető működés, valamint a jobb felhasználói élmény eléréséhez. Az oldal használatával elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót. A süti beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.